I slutten av oktober samlet Bergen Kundeserviceforum over 250 deltakere fra medlemsbedriftene til KS-dagene. Det var to dager med spennende og inspirerende innlegg fra flinke foredragsholdere.
På kveldsarrangementet hadde vi kåring av «Årets servicebedrift». Undersøkelsen som er grunnlaget for kåringen, er gjennomført av See You.
De har gjennomført undersøkelser hos 24 deltakere som er kontaktet 15 ganger hver. Totalt er 360 henvendelser på telefon som er blitt gjort i perioden. Kontaktperioden var september/oktober 2021. Spørsmål i undersøkelsen er basert på «Kundeserviceprisen –Årets kundesenter».
Henvendelsen er en ny potensiell kunde. Mystery Shopper som ringer inn besvarer 21 spørsmål etter samtalen med kundebehandleren. Det er både «Ja/nei», og «i hvilken grad»-spørsmål. Alle svaralternativ for hvert spørsmål har en poengsum tilknyttet seg Summen av oppnådde poeng/mulige poeng = Totalscore
Vinneren av undersøkelsen ble Telenor med en score på hele 95,2. Gratulerer så masse til Telenor med et fantastisk resultat.
Topp 5 :
- Telenor 95,2
- Fjordkraft Mobil 94,3
- Sparebanken Vest 91,3
- Skyttel 90,2
- Randstad 90,1