Månedens medlemsbedrift

07000 Bergen Taxi

Om 07000 Bergen Taxi

07000 Bergen Taxi er en av Norges største taxisentraler.  Selskapet disponerer nærmere 450 taxier i Bergensområdet, inkludert 30 minibusser med løsninger for å transportere handikappede og uføre.  Bergen Taxis biler har årlig ca. 2 millioner oppdrag som utføres av nesten 1100 løyvehavere og sjåfører. I konsernets selskaper på Kokstad arbeider det ca. 65 ansatte, nær halvparten av dem med kundebehandling i en eller annen form.

Kundesenter2

På veien for Bergen i snart 100 år

Taxisentralen i Bergen – for de fleste kjent som 07000 Bergen Taxi – er en tradisjonsrik Bergensbedrift som til neste år faktisk feirer sitt 100-årsjubileum. Forløperen til Bergen Taxi ble nemlig stiftet allerede i 1915 under navnet «Bergens Automobil-Vognmandsforening». Derfra har nesten et århundres utvikling ledet frem til en moderne taxisentral i en konkurranseutsatt bransje – der et konstant kundefokus er en forutsetning for å lykkes.

 

Kundeservice der kundene er

07000 Bergen Taxi ble i høst under Kundeservicedagene kåret til Årets Digitale Servicebedrift 2013. En av grunnene til det er at man har vært i forkant med enkle og brukervennlige bestillingsløsninger. Selskapet var tidlig ute med kanaler som automatiske telefonbestilling og SMS – og de siste to årene har mobilplattformen blitt stadig viktigere.  Bergen Taxis app vinner stadig terreng som bestillingskanal, og i disse dager lanseres også en mobilside for enklere nettbestilling på farten.

Også for bedriftsmarkedet legges det vekt på automatiske løsninger. I tillegg til tilpasset internettbestilling er det blant annet satset mye på selvbetjente bestillingsterminaler for hoteller og bedriftsresepsjoner – en løsning som etablerer kontakt direkte med kunden istedenfor å gå via resepsjoner og mellomledd.

App Hotellterminal

Hele døgnet – hele året

Satsningen på nye bestillingsløsninger til tross; 07000 Bergen Taxis levende kundebehandlere står fortsatt på for fullt og kundesenteret er åpent 24 timer i døgnet – hele året. Vi har tydelige mål for servicegrad, som skal gi korte svartider gjennom hele døgnet og hele uken. I den grad vi ikke greier å levere til avtalt tid, når man bestiller fra en automatisk bestillingsløsning, så skal man kontaktes av kundesenteret.

 

Klager? Ja takk!

07000 Bergen Taxi legger stor vekt på ryddig og rask reklamasjonsbehandling. Holdningen til klager er faktisk at man gjerne vil ha flere av dem, for å sikre at enhver dårlig opplevelse blir tatt tak i. Derfor oppfordres alle misfornøyde kunder som tar kontakt til å rapportere sine klager skriftlig via web/mail. Alle klager loggføres og følges opp med involverte parter – med mål om raskest mulig konklusjon, ryddig tilbakemelding og kompensasjon der det er på sin plass. Det er slett ikke sikkert kunden alltid har rett – men han/hun fortjener alltid å bli tatt på alvor og behandlet på en skikkelig måte!

 

Jobber for fortsatt tilfredse kunder

07000 Bergen Taxis viktigste kjerneverdier er å være synlig og fremtidsrettet, samt å bry seg om sine kunder og omgivelser – og målet er at det skal gjenspeiles i alt man gjør. Selskapet har en solid stilling i sitt marked, og undersøkelser viser at 4 av 5 kunder i Bergen har Bergen Taxi som sitt foretrukne taxiselskap. Det er imidlertid ingen grunn til at dette skal være en sovepute i en næring med mange utfordringer og hyppige endringer! Her gjelder det å holde seg på tærne – hele tiden med blikket rettet fremover, og (i hvert fall billedlig talt) med kunden i førersetet.

Reise